Сьогодні є безліч методик та методів впровадження та використання інноваційних технологій. Дозволю собі виділити їх у дві групи: інноваційні та proіноваційні, чому з приставкою «pro»? Напевне, тому, що «pro» - це щось надсучасне та надінноваційне. І так, інноваційні методи. Сучасна освіта побудована так, що кожен учитель уже давно знайомий із сучасною методикою використання новітніх методів навчання, вже із 2000-х років це є актуальним, але скільки це ще буде «на плаву»? Коли ми вже досконало вивчимо це провадження і перейдем до чогось цікавішого, набагато цікавішого? Інноваційні методи за 20 років стали простим будиночком, які навіть діти дошкільного віку можуть малювати, і я впевнений, що вони вже давно знайомі із презентацією, проектором, відеофрагментами…. Учням уже давним-давно стало нудно на уроках, однотипність, одноманітність…Так, я згоден, що презентація – це круто, інформативно, але , як на мене – застаріло. Тим більше, швидше за все, усі сучасні гаджети будуть заборонено використовувати на уроках, і це не збільшує зацікавленість учня на заняттях. Але які методи є сучасні, а які ні? Звернемося до інтернету, от що видає нам пошук Google:
Сучасні інноваційні технології в педагогіці:
Інтерактивні
технології;
Проєктні
технології;
Комп’ютерні
технології.
Ці технології поєднуються в інтерактивне навчання – це там, де учень почуває себе успішним та інтелектуально спроможним. Google допомагає нам виділити інтерактивне навчання на певні підвиди, їх є 6 (7). Це все, звичайно, прекрасно, використовувати та впроваджувати ці техніки та технології, але…
Поговоримо про proсучасні технології.
Proсучасні
– це сучасна, велика фортеця, яка побудована вже із досвіду інтерактивного
навчання, де кожен вчитель є супергероєм для свого учня. Як це? Хто це має
робити? Як впроваджувати? Чи ефективно це? Багато питань, але спробуємо
розглянути цю технологію.
Скрайбінг
( робити ескіз, нарис) – це метод
розповіді чи пояснення, який супроводжується графічною ілюстрацією головного
змісту сказаного.
Головна мета скрайбінгу
– допомогти краще опанувати зміст та запам'ятати
сенс нової інформації завдяки залученню візуалізації.
Так,
це потребує довгого обговорення, дискусій додаткових досліджень ефективності,
але у Західній Европі це вже давно впроваджено і все доведено!
Головні переваги
скрайбінгу:
· - яскравість;
· - лаконічність;
· - інформативність;
· - креативність представлення
інформації.
Хтось
може цю методику порівняти із презентацією чи з відеофрагментом, але це саме
поєднання відео+презентація в одному.
Моя доповідь не закликає Вас
категорично закинути розробку відео чи презентацій, ці технології мають право
на життя і вже перевірені часом, але потрібно щось нове, СУЧАСНИМ УЧНЯМ –
СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ. Хотілося, щоб урок перетворився із чорно-білих
контурів на кольорові та технологічні. Думаю, технологія СКРАЙБІНГУ Вам це допоможе
зробити.
Бажаю Вам цікавих та допитливих учнів.
Завжди активності на уроці.
Гарного та продуктивного Вам дня.