Сучасний розвиток
освіти диктує нові підходи в організації діяльності учнів на уроках та в
позаурочний час. Технологія класно-урочної системи протягом століть виявлялася
найбільш ефективною для масової передачі знань, умінь та навичок молодому
поколінню. Сьогодні акцент переноситься на виховання справді вільної
особистості, на формування в учнів здатності самостійно мислити, здобувати і
застосовувати знання, ретельно обмірковувати прийняті рішення і чітко планувати
дії, ефективно співпрацювати в різноманітних за складом і профілем групах, бути
відкритими для нових контактів і культурних зв'язків. Це вимагає широкого
впровадження в освітній процес альтернативних форм і способів освітньої
діяльності.
Цим і обумовлено
введення в навчально-виховний процес методів та технологій, що ґрунтуються на
дослідницькій діяльності учнів. Зупинимося докладніше на різних видах
дослідницької діяльності школярів.
Науково-дослідницька діяльність учнів – це така форма організації
роботи, яка пов'язана із розв’язанням творчого дослідницького завдання із
заздалегідь невідомим результатом, і передбачає наявність основних етапів, характерних
для дослідження в науковій сфері, тобто постановку проблеми, вивчення теорії,
присвяченої даній проблематиці, підбір методик дослідження і практичне
оволодіння ними, збір власного матеріалу, його аналіз та узагальнення, науковий
коментар, власні висновки. Будь-яке дослідження, неважливо, в якій області
природничих або гуманітарних наук воно виконується, має подібну структуру.
Такий ланцюжок є невід’ємним елементом дослідницької діяльності, нормою її
проведення.
Головна мета науково-дослідницької роботи школярів – це поетапне
здійснення пізнавального процесу шляхом безпосередньої участі в ньому учня. Усі
етапи цієї роботи повинні здійснюватися школярем самостійно. Учитель в даному
випадку виступає в ролі консультанта.
2017-2018
н.р
І місце у ІІІ етапі конкурсу «Моя
Батьківщина» - секція «Геологія»;
ІІ місце у МАН відділення наука про
землю, секція геологія;
І місце у ІІІ етапі конкурсу «Моя
Батьківщина» - секція «Геологія»;
2018-2019 н.р.
І
місце у ІІ етапі конкурсу «Моє Поділля» - секція «Очима дослідника»;
ІІ
місце у ІІ етапі конкурсу «Моє Поділля» - секція «Об’єктом фотоаматора »;
ІІІ
місце у ІІ етапі конкурсу «Моє Поділля»секція«Пером Публіциста;
І
місце у ІІІ етапі конкурсу
«Моє Поділля» секція «Очима дослідника»;
І
місце у ІІІ етапі конкурсу «Моя Батьківщина» - секція «Геологія»;
ІІ
місце у ІІІ етапі екологічного конкурсу «Країна Веселкова».
2019-2020 н.р.
І
місце у ІІІ етапі конкурсу «Моя Батьківщина» - секція «Геологія»;
ІІ місце у МАН відділення наука про
землю, секція геологія;
ІІІ
місце у ІІ етапі конкурсу «Моє Поділля»секція«Пером Публіциста;
Немає коментарів:
Дописати коментар