*Матеріали підібрані та оформлені ученицею 9 класу - Мотуз Іриною
Географія - навчальний предмет, де розв’язанню задач в програмі приділяється недостатнє часу, але в завданнях ЗНО задачі виходять на перший план. Невміння розв’язувати задачі породжує в учнів негативні емоції, заперечливе ставлення до ЗНО, пригнічує віру у власні сили. Причин у цього багато, однією з них є несистемний підхід до розв’язання задач. Багато випускників шкіл знають єдиний доступний метод — проб і помилок.
Розв’язування задач має такі етапи:
1. Аналіз умови задачі;
2. Пошук плану розв’язування;
3. Виконання визначеного плану, перевірка й доведення того, що отримане розв’язання задовольняє вимоги завдання;
4. Обговорення здійсненого розв’язання.
Задачі з географії вимагають не тільки вміння користуватися картами або статистичними даними, але і застосування знань з інших областей науки. Використання карти і глобусу допомагають знайти зв'язок між об'єктами, про які йдеться в задачі. Знання про годинні пояси необхідні для розв’язання завдань, пов'язаних з різницею у часі. Користування додатковими матеріалами, наприклад, картами течій. допоможе у вирішенні завдань, пов'язаних з мешканням птахів і тварин. Флора і фауна багатші у тих районах морського океану, де є теплі морські течії. Також застосування карти літосферних плит допомагає вирішувати завдання, що стосуються вулканів, гір. Для вирішення завдань, що стосуються припливів і відливів, необхідно використовувати знання про вплив місяця на це явище. Використання статистичних даних про довжину річок, висоту водоспадів і гір, необхідні для розв’язання задач на абсолютні та відносні висоти. Для побудови маршрутів або в роботі над топографічними завданнями потрібні навички, отримані в процесі вивчення геометрії.
Немає коментарів:
Дописати коментар