Вітаю Вас на своєму блозі. Буду радий Вам допомогти. Будь у русі, не зупиняйся, твори, пізнавай, подорожуй!Geography is too important to be left to geographers

понеділок, 9 листопада 2020 р.

СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКІ ПОЯСИ СВІТУ.ЗОНАЛЬНА СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ.


* Матеріали використовувалися з підручника Географії. 9 клас. Бойко - Нова програма

§ 13. ТВАРИННИЦТВО. СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКІ ПОЯСИ СВІТУ

§ 15. ТВАРИННИЦТВО. ЗОНАЛЬНА СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Тривалість сонячного сяйва

    Тривалість сонячного сяйва – це відрізок часу протягом доби, місяця або року, коли Сонце в даній місцевості знаходиться над горизонтом і не закрито хмарами, туманом, імлою, ін. Тривалість сонячного сяйва є однією з важливих характеристик радіаційного режиму території і визначається астрономічними чинниками та циркуляцією атмосфери. Тривалість сонячного сяйва характеризується можливою, що залежить від тривалості дня між сходом і заходом Сонця за безхмарного неба з урахуванням закритості горизонту, та фактичною тривалістю, яка завжди значно менша за можливу, внаслідок режиму хмарності. Можлива тривалість сонячного сяйва визначається у годинах, фактична – у годинах або відсотках від можливої. Для реєстрації фактичної тривалості сонячного сяйва використовують геліограф. Оскільки, на території України кінець осені та перші два зимові місяці характеризуються найнижчою тривалістю світлового дня та найбільшою загальною кількістю хмар в річному ході, то в цей період фіксується найменша фактична тривалість сонячного сяйва. Наприклад, у Києві в листопаді фактична тривалість сонячного сяйва становить 19% від можливої, у грудні – 17%, у січні – 22%, у лютому – 27%. Це впливає на природні біологічні ритми організмів, що визначаються природною освітленістю, а також – на психоемоційний стан людини.
(Підготовано за матеріалами монографії «Клімат Києва» (2010) та Кліматичного кадастру України)

Джерело: https://meteoclim.com/

неділя, 25 жовтня 2020 р.

Використання інноваційних технологій навчання та виховання з метою формування життєво-компетентної особистості

Сьогодні є безліч методик та методів впровадження та використання інноваційних технологій. Дозволю собі виділити їх у дві групи: інноваційні та proіноваційні, чому з приставкою «pro»? Напевне, тому, що «pro» - це щось надсучасне та надінноваційне. І так, інноваційні методи. Сучасна освіта побудована так, що кожен учитель уже давно знайомий із сучасною методикою використання новітніх методів навчання, вже із 2000-х років це є актуальним, але скільки це ще буде «на плаву»? Коли ми вже досконало вивчимо це провадження і перейдем до чогось цікавішого, набагато цікавішого? Інноваційні методи за 20 років стали простим будиночком, які навіть діти дошкільного віку можуть малювати, і я впевнений, що вони вже давно знайомі із презентацією, проектором, відеофрагментами…. Учням уже давним-давно стало нудно на уроках, однотипність, одноманітність…Так, я згоден, що презентація – це круто, інформативно, але , як на мене – застаріло. Тим більше, швидше за все, усі сучасні гаджети будуть заборонено використовувати на уроках, і це не збільшує зацікавленість учня на заняттях. Але які методи є сучасні, а які ні? Звернемося до інтернету, от що видає нам пошук Google:

Сучасні інноваційні технології  в педагогіці:

Інтерактивні технології;

Проєктні технології;

Комп’ютерні технології.

Ці технології поєднуються в інтерактивне навчання – це там, де учень почуває себе успішним та інтелектуально спроможним. Google допомагає нам виділити інтерактивне навчання на певні підвиди, їх є 6 (7). Це все, звичайно, прекрасно, використовувати та впроваджувати ці техніки та технології, але…

Поговоримо про proсучасні технології.

Proсучасні – це сучасна, велика фортеця, яка побудована вже із досвіду інтерактивного навчання, де кожен вчитель є супергероєм для свого учня. Як це? Хто це має робити? Як впроваджувати? Чи ефективно це? Багато питань, але спробуємо розглянути цю технологію.

Скрайбінг ( робити ескіз, нарис) – це метод розповіді чи пояснення, який супроводжується графічною ілюстрацією головного змісту сказаного.

Головна мета скрайбінгу – допомогти краще опанувати зміст  та запам'ятати сенс нової інформації завдяки залученню візуалізації.

Так, це потребує довгого обговорення, дискусій додаткових досліджень ефективності, але у Західній Европі це вже давно впроваджено і все доведено!

Головні переваги скрайбінгу:

·      - яскравість;

·      - лаконічність;

·      - інформативність;

·      - креативність представлення інформації.

Хтось може цю методику порівняти із презентацією чи з відеофрагментом, але це саме поєднання відео+презентація в одному.

Моя доповідь не закликає Вас категорично закинути розробку відео чи презентацій, ці технології мають право на життя і вже перевірені часом, але потрібно щось нове, СУЧАСНИМ УЧНЯМ – СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ. Хотілося, щоб урок перетворився із чорно-білих контурів на кольорові та технологічні. Думаю, технологія СКРАЙБІНГУ Вам це допоможе зробити.

          Бажаю Вам цікавих та допитливих учнів.

          Завжди активності на уроці.

          Гарного та  продуктивного Вам дня.


* Стаття є суто думкою автора.


неділя, 18 жовтня 2020 р.

Озеро Медуз, Палау 360°

Озеро Медуз розкинулось на сході острова Ейл-Малко, за більш як 20 км на південний схід від острова Корор. Його розміри становлять лише 460 м завдовжки і 160 м завширшки, площа дзеркала — 0,057 км². Це мероміктне озеро являє собою слабко-солону водойму, що відокремлена від Тихого океану смугою землі близько 200 м. Глибина — до 50 м. Утворилося озеро Медуз близько 12 тис. років тому внаслідок руху земної кори.

Озеро відоме завдяки відокремленій популяції двох видів сцифоїдних медуз — золотої (Mastigias papua) і місячної (Aurelia). За час існування озера, через відсутність багатьох природних ворогів, медузи розмножилися до приблизно 2 млн особин. Крім того, щупальці медуз втратили жалкі клітини, що приваблює безліч туристів — любителів сноркелінгу. На острові Ейл-Малко також розташовано близько десяти дрібніших озер, які також населені медузами і відокремлені від океану, але сноркелінг дозволений лише в озері Медуз, найбільшому з них.

Титанові руди України

Титанові руди - гірські породи, з яких економічно доцільно та технологічно можливо видобувати метал титан (Ті), один з найважливіших конструкційних та стратегічних металів. Враховуючи питому міцність, твердість та корозійну стійкість, титан використовується для побудови літаків, космічних кораблів, складної хімічної апаратури та ядерної техніки. Завдяки заміні сталі на титан вага, наприклад, літаків значно зменшується і тому їхня ефективність значно збільшується.

В Україні, одній з нечисленних країн світу видобутку титанової руди, її поклади відкрили на початку 1950-х років і невдовзі почалася їхня експлуатація. Титанові руди поширені в Україні у межах Українського кристалічного масиву, особливо на сході Волині (Іршанське родовище) та в центральному Придніпров'ї (Самотканське — найбільше з усіх, Стремигородське). Українські титанові руди належать до екзогенних мінералів, представлених здебільшого ільменітом (FeTiO3), рутилом (ТіО2), аризонітом та лейкоксеном.

Популярні публікації

© Всі права захищені 2023
Офіційний блог вчителя географії - Пічкура Б.А.